Patetiska löpsedlar

Nej tack Aftonbladet, jag är inte speciellt intresserad av att veta namn, jobb och ålder på kvinnorna under 35 som tjänar mest. 

Tyvärr Aftonbladet, jag tänker inte köpa en tidning för att få reda på vilka flintskalliga glasögonbärande män som tjänat mer än tre miljoner och vilka som tjänade mest. 

Men snälla Expressen, vilka vänsterhänta brunetter som tjänade bäst under 2010 ingår inte i min intressesfär. 

Jag kan inte se något tydligare sätt att skrika "VI HAR INGA CHOCKERANDE NYHETER!!!!" på, än att ha en löpsedel med listor över vad personer inom vissa premisser tjänar. Om de någon gång hade inkluderat en lönelista hade jag inte klagat, men på senare tid händer det allt oftare. En blank löpsedel skulle vara intressantare och inte ens fjärdedelen så löjeväckande. Finns det verkligen ett så stort intresse för medmänniskornas ekonomiska status? Själv har jag svårt att tro det, men eftersom kvällstidningarnas lösnummer uppenbarligen säljer vill folk troligen veta. 

Det finns andra, mer intressanta listor Aftonbladet och Expressen skulle kunna luska fram om de någon gång får slut på avlönade personer att dra fram i rampljuset. 

-Antalet vandrande pinnar i Sverige och deras ägares samhällsklass. Gärna med någon över resultatet snusförnuftigt reflekterande ledarkrönika.

-Hur många kändisar som föredrar vita bokhyllor och hur många som föredrar svarta. De som inte läser böcker alls får gärna hängas ut i ett mittuppslagsreportage (hänga gubbe-ord).

-Spargrisars utseende genom åren. Ulf Nilson kan analysera spargrisens roll i ett alltmer kontantlöst samhälle. 

Se där, se där. Egentligen borde jag maila till ovan nämnda blaskor och dela med mig av dessa briljanta idéer.  De kommer att skicka ett översvallande tackbrev och be om mitt kontonummer för att sedan sätta in en likaledes översvallande summa på mitt konto. Sedan kommer jag för all framtid vara den som räddade Sveriges mest framstående kvällstidningar. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

*Kan innehålla spår av nonsens.

RSS 2.0