Dag 6

För närvarande ligger jag 3800 ord efter i tidsschemat. Det beror på att familjen spenderat ett par dagar uppe i stugan, så jag är inte speciellt ledsen över att NaNoWriMos hemsida krasst berättar för mig att jag med den här farten kommer att vara färdig den femtonde december.

Sedan jag vaknade har jag skrivt 856 ord och nu äter jag frukost i sängen. För en liten stund sedan knackade det på dörren och in kom mamma med frukostbricka och tänt ljus. Jag blev häpen och så klart riktigt glad! Att tänka på mig när man har ett halsont från Bastiljen och två andra snuviga barn, det är otroligt vackert gjort. Jag minns inte när jag åt frukost i sängen senast. Det jag minns är när jag, för länge sedan, skulle bjuda mina föräldrar på det och försökte hindra mjölken i deras tallrikar från att skvimpa ut när jag gick uppför trappen. 

Eftersom jag inte vill att eventuella läsare ska få en alltför sned uppfattning om mitt glamourösa liv ska jag också berätta att jag bara har halva Bafucinburken kvar. Det är förmodligen enda orsaken till att jag inte känner mig som en höna after axe. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

*Kan innehålla spår av nonsens.

RSS 2.0