Malsaneta

Som utlovat är denna rubrik på esperanto och den beskriver mitt tillstånd just nu. Jag hoppas att det är övergående eftersom jag inte har lust att vara så här länge till. 

De som gör blogg.ses startsida verkar ha en förkärlek för orden "inspirerande" och "inspiration". De dyker upp i var och varannan bloggpresentation. Är inspiration något som folk nuförtiden behöver extra mycket av? Visst, det är hur roligt som helst att vara inspirerad men att leva på dessa kickar kan vara svårt och leder ibland till en manisk jakt på mer inspiration. I själva verket hade man hunnit allt man skulle göra om man ägnat inspirationsletartiden till att göra vad det nu var man skulle göra.

Nu kastar jag sten i glashus. Jag har väntat väldigt länge på inspiration att städa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

*Kan innehålla spår av nonsens.

RSS 2.0