Städa på franska bland rullstolarna

Jag har en målbild hägrande i mitt livliga sinne. Den målbilden är ett närapå kliniskt rent rum med ett golvutrymme där hela Sveriges rullstolscurlingslandslag (hänga gubbe-ord, om det heter så, vilket jag är osäker på) kan ha sina träningar. Jag tror ni fattar vad jag menar. Golvet har inte varit sig likt sedan jag städade min bokhylla. Dessutom tror jag att kläderna förökar sig i garderoben, inte för att det är smutsigt (det är faktiskt inte smutsigt) utan för att de väller ut över hyllkanterna. Jag ska skrida till verket nu. 

Att skrida till verket är förresten ett ståtligt uttryck.

Förresten för andra gången, min franskaredovisning gick alldeles utmärkt. Jag skulle troligtvis haft ett annat ljud i skällan om jag fått höra mig själv, men nu är jag lyckligt omedveten om alla mina uttalsmissar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

*Kan innehålla spår av nonsens.

RSS 2.0