Ge mig ett walk in library

Idag har jag städat min bokhylla till hälften. Det innebär att jag har plockat ut alla böcker jag inte längre vill ha, och lagt dem på golvet. Längre än så har jag inte kommit.  Om alla urplockade böcker legat snyggt staplade skulle bokhögen på golvet ha varit ca 1,5 meter hög och ändå är bokhyllan proppfull med böcker jag sparat. Björn Ranelid skulle ha sagt att det är kärlekens mirakel att min bokhylla inte rasat ihop för länge sedan. 

Men. Nu är det så här att jag har upptäckt väääääääldigt många böcker som faller inom kategorin "jag-måste-läsa-den-här-nån-gång-men-inte-nu". Vad gör man? Hur gör djur? Getter skulle troligtvis äta böckerna, men de känns lite väl torra för min smak. Hurnågonsin, så är jag i valet och kvalet om jag ska bära upp böckerna på vinden i vårt förrådshus eller inte. Mitt huvud säger mig att jag aldrig kommer att läsa dem, men mitt hjärta frågar förebrående vad jag har för anledning till att rata en fullt läsbar bok. 

Evad. Vi får se hur jag gör. I-landsproblem. Någon som har ett tomt bibliotek över och som känner för att frakta hit det, ganska nu? Hör av Eder i så fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

*Kan innehålla spår av nonsens.

RSS 2.0