There is something rotten in the state of Denmark


Do not believe his vows; for they are brokers,

Not of that dye which their investments show,
But mere implorators of unholy suits,
Breathing like sanctified and pious bawds, 130
The better to beguile.

Jag förstår inte mycket av denna text. Däremot förstår jag varför vi fick läsa en förenklad version av Hamlet på engelskan. 

Min valda uppgift till Hamlet är att skriva ett kärleksbrev till Ofelia från Hamlet. Jag får erkänna att jag inte tror mig komma upp till Shakespeares språkliga nivå, oavsett hur många "thee" och "thou" jag använder. Men jag tror inte att läraren förväntar sig det heller, och det är onödigt att ställa alltför stora krav på sig själv. Om jag kan skriva hyfsat likt den förenklade text vi fick läsa får jag vara glad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

*Kan innehålla spår av nonsens.

RSS 2.0