Sedan sist

Nu när jag läste det sista inlägget jag har skrivit upptäckte jag att vi tydligen skulle till stugan. Bara så att ni vet: vi åkte aldrig dit. Vi åkte till mammas släkt istället och hälsade på. Vi träffade gammelmormors, hennes syster och hälsade på många andra släktingar på kyrkogården: gammelmormors man, hennes föräldrar och deras syskon och många andra. Det är så roligt att träffa gammelmormor, hon är snart 93 år och fortfarande helt klar i huvudet, humoristisk och väldigt, väldigt snäll. Hon har till och med bättre koll på födelsedagar och dylikt än vad mormor har. 
 
Annars då? Ja, det är gråmulet idag och det regnar av och till medan livet står still. Är det vad jag vill? Ska det vara så här tills jag är död som en sill? Är sillen mer död än t. ex. makrill? Många frågor jag inte har svaret till. Typiskt, nu blev det två "till". Men det gör ingenting, alla makrillar lever och mår bra och ingen har ens en hjärnblödning. Jag hoppas dock att det ändras om ett par veckor, för då ska vi på vår årliga fiskesemester i Norge. Semester är att överdriva en aning, för den där resan brukar inbegripa att rensa fisk tre på natten, stupa i säng och sedan äta korv och makaroner fort, fort, fort medan man håller koll på när tidvattnet vänder. Den brukar inbegripa att bylta på sig fem lager kläder exklusive flytväst (förutom ett år då man kunde fiska i t-shirt) och känna hur skuldrorna bränner som eld efter att man har dragit spöet upp och ned i flera timmar, och att få svidande saltvatten i småsår på händerna. 

Jag älskar det. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

*Kan innehålla spår av nonsens.

RSS 2.0