En glasögonorm lurar i buskarna

Idag tittade jag in en sväng på Specsavers för att be dem fixa ett fel på min pappas glasögon. Jag fick felet fixat och ett trevligt bemötande på köpet (nej, det här inlägget är inte sponsrat av dem) och utöver de två sakerna fick jag även en fundering med mig hem i bagaget. I butiken jobbade, såvitt jag kunde se, tre kvinnor och en man i varierande åldrar (jag hoppas pluralformen på "åldrar" motverkar det eventuella syftningsfel jag gjorde) och alla var de glasögonbärare. Varför?
Är det ett lustigt sammanträffande?
Bär även de med korrekt syn glasögon, för att göra reklam för dem?
Upptäcker man som optiker små synfel hos sig själv och hos kolleger, som andra aldrig skulle ha sett? 
Eller får bara personer med glasögon ansöka om jobb på den butiken?

Jag har ingen aning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

*Kan innehålla spår av nonsens.

RSS 2.0