Ledtrådslös

Igår var jag med familjen på femtioårskalas. Min pappa är något av en skämtare (grov underdrift) och presenterna vi gav blev naturligtvis inte direkt seriösa. Till exempel ställde pappa ett paket toalettpapper på ett bord och ovanpå det en förpackning laxermedel...

Iallafall, efter ett tag kom pappa till mig och undrade om jag kunde skriva rim på presenterna. Visst, svarade jag. Sedan kom jag på en lite rolig sak. Kunde jag inte skriva rim utan att veta vad som var i paketen? Pappa tyckte att det lät riktigt bra och jag skred till verket. Det blev helt galet. Ett av de första rimmen lät så här:

Du behöver nog den här
när du i garaget är.
En hjälp när allting sitter fast
den tål både stöt och kast!

I paketet visade det sig vara popcorn.
Ett annat rim föreslog att födelsedagsbarnet skulle pimpa sin traktor med en Axe schampoflaska.

Den här tekniken skulle man kunna finslipa och använda på andra intet ont anande födelsedagsbarn. Eller ännu bättre, skriva lappar med rim och klistra på paket från andra personer. Kan man göra det osedd blir det garanterat stor succé! Jag rekommenderar dock att man gör det i ett relativt avslappnat och välkänt sällskap. Åtminstone jag vill då inte konfronteras med uppretade presentgivare och -mottagare som undrar vem som skrivit det hemska rimmet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

*Kan innehålla spår av nonsens.

RSS 2.0