Schizofreni

Imorse hände en av de konstigaste saker som hänt mig. Ja, förvänta er inga älgar i balettklänningar eller något sådant, ty jag för ett stillsamt och vanligt liv. 

Jag låg i min säng och hörde väckarklockan ringa, men jag var inte jag, utan två personligheter. Den ena var jättepigg och tyckte: "Ja! Vi vaknar nu!" medan den andra gärna ville sova en stund till. Jag snoozade och samma sak hände igen. Det kändes precis som att den pigga personligheten var vaken hela tiden medan den andra sov. När slutligen väckarklockan ringde för tredje gången vaknade jag på riktigt, lika pigg som den pigga delen av mig. Då blev jag riktigt förvånad över att min pigga del inte hade tänt lampan och läst Bibel. Helknäppt. Jag tror att jag måste börja gå och lägga mig lite tidigare på kvällarna så att denna schizofreni inte blir något kroniskt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

*Kan innehålla spår av nonsens.

RSS 2.0