Det går i släkten

Igår, klockan halv tio på kvällen, kom min farmor cyklande till oss. Hon letade en nyckelknippa som på något mystiskt sätt försvunnit ur hennes jackficka, en nyckelknippa vilken hon trodde skulle ha ramlat ur uppe på vår ladugårdsvind (eller loge, det beror på varifrån man kommer) Vi letade där, i ladugården och inne på vår veranda, utan resultat. Jag tröstade henne med att mamma och pappa samma morgon närapå vänt upp och ner på hela huset i jakt på pappas börs, som sedan visade sig ligga på sin vanliga plats, men under ett papper.
...
Senare samma kväll ringde farmor. Hon hade hittat nycklarna. I sidofacket på sin väska.
...
Jag borde verkligen göra en kategori för alla mina inlägg om sidofack.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

*Kan innehålla spår av nonsens.

RSS 2.0