Ett inlägg för att fira

Idag är en fantastiskt bra dag. Idag skiner solen, idag har jag träningsvärk (som bevisar att jag faktiskt rört på mig) och idag upptäckte jag att jag har dubbelt så många följare på bloglovin' jämfört med när jag såg efter sist. Hela två stycken! Otroligt. Och nej, tvärt emot vad några kanske tror är jag inte sarkastisk. Jag tycker att det är otroligt att någon skulle vilja följa en sådan sporadiskt uppdaterad och bildlös blogg som min, som inte innehåller något vettigare än mina tankar. Och oj då, nu fick jag precis dåligt samvete för att jag slutade följa en blogg igår. Tänk om blogginnehavaren blir illa berörd? Jag tror att jag måste realisera idén jag fick för ett tag sedan, att inte sluta följa bloggar, men skapa en kategori för bloggar jag har slutat läsa, sedan placera bloggarna i den och bara markera hela kategorin som läst. Kanske bläddra genom den lite nu och då för att se om något intressant dyker upp. För det är oftast inte bloggens fel om jag tröttnar på den utan mitt eget. Jag brukar intressera mig för saker i väldigt intensiva perioder, men lågan falnar efter ett tag och jag inser att nä, det här var inte så roligt ändå. Till exempel (gigantisk tolvårsvarning på den här) howrse, som jag totalnördade ett tag. Nu loggar jag bara in såpass ofta att mitt konto inte stängs, ifall jag mot förmodan skulle vilja återuppta min tidigare högt älskade enhörningsavel. 
 
Annars då? Jo, livet rullar på och jag håller på som bäst med att försöka bestämma mig för vad jag ska läsa till hösten. Det kommer att bli fristående universitetskurser, eftersom språkkonsultprogrammet som jag har bestämt mig för att gå inte kommer att starta förrän nästa höst på det universitet jag vill gå på. För tillfället är jag inne på att läsa Skapande Svenska A eftersom det verkar vara en rolig, intressant och givande kurs, men den går på distans och halvfart så jag måste leta rätt på något annat också. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

*Kan innehålla spår av nonsens.

RSS 2.0