Dag nio: Att ryttla

Idag har jag mödosamt nedplitat det ansenliga ordantalet trehundratjugofyra. Precis som när en falk står stilla i luften och spanar efter byte, står jag stilla i mitt skrivande och spanar efter den försvunna handlingen. 

Med tanke på den nuvarande situationen är det lämpligt att den här veckans Pep Talk NaNoMail handlar om just skrivkramp och hur man botar det genom att slänga in en oväntad händelse eller två. Jag valde att låta en flicka komma in i huvudpersonens hus med en katt som höll på att blöda ihjäl. Det hjälpte inte ett dugg, så jag får se imorgon om jag kan fortsätta eller om jag måste ta fram zombies ur rockärmen. När allt kommer omkring behöver inte ett första utkast vara så logiskt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

*Kan innehålla spår av nonsens.

RSS 2.0