Mitt i prick!

Jag kan inte annat än hålla med den här skribentens träffsäkra iakttagelse. Hur tänker lovsångsledarna?

"Hmm... Om de spräcker trumhinnorna kommer det vara ett hinder mindre mellan deras hjärnor och himlen... Ja! Vi kör på det! Vi kallar det för atrumhinnism!" 

Nej, jag tror inte att de tänker så. Jag tror att det är mode(tyvärr finns modenycker även inom kristenheten) att ha hög volym på lovsången. Det är klart att det är medryckande, men när öronproppar hamnar på samma lista som Bibel och kollektpengar har det kanske gått lite för långt. Vissa skulle säkert säga att jag är pevlig, men i min värld är det värt att offra några decibel för att slippa tinnitus. Men! Ingenting ont menat åt de som sysslar med lovsång! Jag hyser stor beundran för musikaliska människor som bestämt sig för att använda sin talang i Guds tjänst. 

http://www.dagen.se/dagen/article.aspx?id=286502

Kommentarer
Postat av: Lovisa

sv: Tack! :) Var är Jane Eyre kan jag verkligen rekommendera, det var en fantastisk läsupplevlse som gjorde mig mer intresserad av klassisk litteratur.



Ringarnas Herre kanske jag borde ta mig en titt på. Jag läste triologin i tidig tonår och jag minns att jag tragglade en hel del med språket i de böckerna, så en nyöversättning vore säkert nåt!

2011-11-25 @ 21:07:48
URL: http://goldenme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

*Kan innehålla spår av nonsens.

RSS 2.0