Svenskheten

Det blev ingen dikt skriven. Idag har jag fått lyssna på alla talangfulla klasskompisar som läste upp sina och det var jätteroligt! Fantastiskt att många av dem var lika bra eller bättre än dem som läser på poetry slam och annat sådant. Det var ett privilegium att få lyssna, och jag menar det. Det är ingenting jag säger för att låta trevlig.Faktiskt ser jag nu med ljusare blick på min egen dikt och jag tror att jag vet vad den ska handla om.

Oj, fick precis en viktig insikt samtidigt som solen kom fram bakom molnen. På riktigt. Nåväl, åter till ämnet, här kommer min inspirationsbild för dikten!
Den är underbar. Det kommer inte min dikt att bli. Hursomhelst, allt ordnar sig. Jag vet det. Låter jag förvirrad? Jag har bråttom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

*Kan innehålla spår av nonsens.

RSS 2.0