Imorgon ska jag skratta

Jo. Nu är det så här att jag tyckte mig riktigt duktig när jag beställde studentmössa i oktober. Jag kände mig som att jag hade koll, som att jag hade god framförhållning, och framför allt kände jag mig ekonomisk eftersom jag beställde med mecenatrabatt. Kort och gott: jag var Duktig. Mogen. Ansvarsfull. 
 
Idag kom mösseländet med posten. Redan innan jag öppnade paketet borde jag ha förstått att något var fel. Kartongen var trasig och det var mystiska svarta strimmor på den, som om den tryckt igenom ett alldeles för litet oljigt hål. Men naiv som jag är trodde jag att allt var okej. Fin mössa, noggrannt insvept i plast. Lite för stor, men bättre än för liten. Sedan vände jag på den. Och läste i nacken. Där årtalet står. 
 
2012.
 
Jag läser inte ett förkortat gymnasieprogram på två och ett halvt år. 
 
Kan man ta ut skilsmässa från sig själv?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

*Kan innehålla spår av nonsens.

RSS 2.0