Rubriker är onda ting

Nyss läste jag igenom delar av arkivet (så egotrippad är jag) och upptäckte att: "Hjälp, vad jag kan skriva högtravande ibland!" Alltså, det är kanske inte SÅ farligt, men när man läser det man skrivit för några månader sedan verkar det faktiskt ganska snobbigt i mina ögon. Så ja, här kommer en liten ansvarsfriskrivning (det är tydligen det "disclaimer" heter på svenska (ännu en ansvarsfriskrivning: det var google översätt som tyckte att det var så)): jag är inte snobbig. Iallafall inte jättesnobbig. Jag råkar bara tycka om att använda ord som således, emellertid, ehuru, ånyo och så vidare. Dessutom gillar jag språk och gillar att prata om språk. Och jag benämner det iallafall inte "lingvistik". 

Det är det, folk. I framtiden kanske jag får tänka på att slänga in en särskrivning här och där. Men nej. Det var ett skämt. Haha. Jättekul. 

Nej men, allvarligt nu. Någon trevlig läsare får gärna ryta ifrån om det ser ut som att mina hästar blivit högre än de är. 

Kommentarer
Postat av: Hanna- allsköns funderingar

testkommentar här

2012-07-18 @ 21:35:45
URL: http://tankfullheten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

*Kan innehålla spår av nonsens.

RSS 2.0