En liten blandning, tages en sked av varje

Alldeles nyss såg jag att det är Hungerspelen-reklam på blogg.ses framsida! Nu är det bara åtta dagar kvar till premiären och jag hoppashoppashoppas att jag kan gå.

Enär det förra stycket kunde ha varit nedpräntat av en elvaåring likaväl som av mig, vill jag härmed framhäva att även intellektuella lingvistikfantaster har rättighet att någon gång, dock inte allför ofta, glänta på dörren till barnslighetens ljuva kamrar och sänka sin språkliga lägstanivå en minimal aning. 

Nu är jag i valet och kvalet om jag ska trotsa förkylningen som lurar i gränden bakom nästa gathörn, och ge mig ut på långpromenad ikväll. Jag behöver motion lika mycket som jag inte behöver förkylning och därför är jag i en knivig situation för närvarande. Det är huvudsaken att jag är frisk nästa fredag och det kommer jag förmodligen att vara i vilket fall som helst. 

Nu är det slut på filosofier. Stackars, stackars er. Stäm mig bara inte för era abstinensbesvär.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

*Kan innehålla spår av nonsens.

RSS 2.0