Se där, se där

Hittills har dagen bjudit på (varför säger man att dagen bjudit på något? Jag har ju betalat med min tid, något utav det värdefullaste jag har!) en utflykt till en getgård som både bröderna och jag uppskattade, flera måltider och toalettbesök, samtal med avlägsen och mindre avlägsen släkt och lite annat smått och gott. Dessutom har det avslöjats att Sverige tydligen samarbetat med Saudiarabien när det gäller militärteknik. Det är enligt mig hyckleri att skicka stridsflygplan att bekämpa en diktatur samtidigt som man hjälper en annan att tillverka vapen. Nu har jag inte hunnit bli speciellt insatt i det hela och jag antar att bilden av det som hände kommer förändras med tiden, men av det lilla jag hört har Sverige betett sig illa. Men ingenting är nytt under solen, och jag har för mig att vi var superneutrala under andra världskriget också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

*Kan innehålla spår av nonsens.

RSS 2.0