Tillbaka på spåret

Som ni måhända förstår är jag tillbaka i gamla gängor efter frånvaron. Om jag hade det bra? Jajamensan. Det har varit väldigt varierat, med allt från grannar som dansarutomhus till "Ockelbo 300" i matchande overaller (senare fick jag veta att det var ett 60-årsfirande, vilket förklarar saken) till en tyst soluppgång på en fjällsjö när himlen spände från blekgult i öster till mörkt duvgråblått i väster. Konstigt nog tog jag inga bilder på fisken vi fick, men det blev iallafall några rödingar. 

För övrigt är det tio dagar kvar till premiären av Hungerspelen. Det är så gott som bestämt att jag ska åka till en vän och se den med henne och jag ska inte förneka att jag ser fram emot det! Ni kan förvänta Eder en recension efteråt. Om jag har ord. 

När jag ändå håller på att skriva ett innehållsfattigt inlägg kan jag passa på att nämna att jag håller på att drabbas av facebooktrötthet. Att hålla stenkoll på de 0,001 procent av sina liv som andra personer väljer att lägga ut känns inte så viktigt längre. Visst, det är roligt att se vad de håller på med, men att tillbringa flera timmar där som jag haft perioder då jag gjort är nog rätt överskattat enligt mig. Jag kan ju blogga eller skriva istället om jag bums får datorcravings. Eller... Min bloglovin'-ikon däruppe i hörnet visar att jag har mer än 99 olästa inlägg.
"Åh, typiskt," som Nalle Puh skulle ha sagt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

*Kan innehålla spår av nonsens.

RSS 2.0