Är huvudet tomt så får bloggen lida...

...och i brist på bättre kan man berätta anekdoter. I alla fall en. 

En vacker dag för många år sedan hade jag hämtat en Piggelin. Ni vet, en sådan där grön, billig och underbart god pinnglass. När jag just öppnat det lite sega plasthöljet ringde telefonen. Jag lade ifrån mig glassen, svarade och pratade glatt på ett bra tag. Kan det ha varit morfar som ringde? Jag tror det. Nåväl, några timmar senare öppnade jag den översta kökslådan och stelnade till. Varför i all världens dagar var den en grön, klibbig pöl i lådan? Långsamt ramlade polleten ned och jag kände mig ganska dum. Den glassen hade helt enkelt försvunnit ur mitt minne som kaniner försvinner i en trollkarlshatt.

Ett bättre namn på bloggen kanske vore Tankspriddheten. Men som de säger; döm inte kunden efter låren och ju fler sockar, desto sämre loppa. 

Julle kurrar, men hamstern är röd! Godnatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

*Kan innehålla spår av nonsens.

RSS 2.0