Nyårsfirande

Nu mår jag riktigt illa. Dock är det inte av den till synes självklara anledningen med tanke på dag, tid och allmän sedvänja, utan på grund av alldeles för mycket kladdkaka. Min far lade för mig dubbelt så mycket mot för vad jag kallar en stor bit, och det har även slunkit ned andra kakor och lite glass. Jaja, det är bara nyår en gång om året. I år firar jag med familjen (som nästan alla andra år) och några vänner, och det medför oundvikligen att man får sig en hel del goda skratt. Min tvååriga lillebror, som skulle ha sovit en halvtimme mer idag, vrålade i raseri: Vill inte busa! Vill ha NAPP! Sedan vände han sig till en av gästerna och undrade om han skulle åka hem. Min femåriga lillebror berättade för den jämnåriga besökande flickan att de inte skulle leka under mammas säng, för där var det dammigt. Till saken hör att det är nystädat där, men mamma sade en gång att han inte fick leka där eftersom det då var dammigt och det har suttit i ända sen dess. 

Just nu leker min äldsta lillebror Hulken och betonar att han "måste döda han". Det är oklart vem han menar. Min mamma berättar för sin väninna att jag brukar beklaga mig, men jag hör inte över vad. Däremot hör jag att det är tjuvar lillebror måste döda. Han ådrar sig en tillsägelse av mamma, som uppenbarligen hellre vill fylla rabatterna med perenner än med döda tjuvar.

Nä, slut på nyårsfirandesreferatet (hänga gubbe-ord). Gott nytt år på er alla! Jag kommer eventuellt att avge ett nyårslöfte och det eventuella löftet kommer eventuellt att lyda så här: Jag lovar dyrt och heligt, på min heder och ära, att klaga mindre. Eventuellt.

Det fina med just detta löfte är att jag aldrig fört bok över alla klagomål i år, så det finns inget sätt att veta om jag hållit mitt löfte eller inte. Sensmoralen i detta är att man alltid ska se över löftets ordalydelse. 

Gott nytt och löfteskryphålsfyllt år önskar jag Eder.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

*Kan innehålla spår av nonsens.

RSS 2.0