Dag åtta: Förebyggande åtgärder

Idag har skrivandet av 1 816 ord klarats av utan några större krusiduller. Dessutom tror jag att jag är så gott som klar med romananalysen, vilket är skrämmande med tanke på att den ligger på 1 562 ord inklusive citat. Tydligen var inte Män som hatar kvinnor särdeles engagerande med tanke på att jag skrev 2 361 ord om Hungerspelen. Visserligen var den uppgiften av ett annorlunda slag, men jag anar att det inte är där skillnaden ligger.

Hursomhelst, jag behöver sätta upp mål för den här månadens skriväventyr.
Vad vill jag uppnå? Varför skriver jag? 
Jo,

-För att avdramatisera författande. Når jag 50 000 ord kommer det vara en fullgod roman, om än en kort sådan.

-För att bli av med min inre redigerare som sitter och säger att första utkastet måste vara perfekt. Det blir aldrig det. Det jag nu har skrivit 11 242 ord på har ungefär samma litterära kvalitet som Max potta. Egentligen ännu mindre. Max potta är genialiskt anpassad till sin målgrupp, något jag inte kan påstå att mitt "barn" är.

-För att se om jag verkligen kan. 

-För att det är roligt och underbart att skriva!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

*Kan innehålla spår av nonsens.

RSS 2.0