Renbädd (ning)

Igårkväll, halv elva, kom jag ihåg att jag hade tänkt renbädda. Jag satte igång och tog bort alla gamla sängkläder, men stöp på ett väldigt viktigt beslut. Sommartäcke eller vintertäcke? Det är visserligen varmt nog nu för sommartäcket, men vintertäcket är oändligt mycket mysigare. Jag kunde inte bestämma mig, så inatt har jag sovit på soffan. 

Nädå, jag bara skojar. Det blev vintertäcket och fönstret på glänt. Men när jag beslutat mig, hämtat lakan och lagt ut det i sängen upptäckte jag att lakanet var alldeles för litet (eller sängen för stor). Efter att ha letat genom hela garderobshyllan där jag har sängkläderna kunde jag ledsamt nog konstatera att jag inte hade något annat lakan. Resten av familjen har sina lakan i mammas och pappas sovrum och det kändes inte så snällt att väcka dem för en sådan sak. Vad gör man? Sover på soffan?

Nädå. Jag hade faktiskt ett annat lakan. På en annan hylla i garderoben. Fullt synligt. 

Jag tycker att jag har riktigt bra koll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

*Kan innehålla spår av nonsens.

RSS 2.0