Lite gott och blandat

Städar mitt rum. Städprocessen består av olika faser har jag märkt. Först är "hjälp, var ska jag börja"-fasen. Sedan är "riv ut allt på golvet"-fasen. Efter den är "lägg tillbaka allt på sin plats"-fasen. Och nu är jag i "trö undan allt som blev över någonstans där det inte syns"-fasen. Sedan är det bara dammsugning kvar innan julen är välkommen!
 
Å skrivsidan har jag lagt boken på is för tillfället (ett mycket kort tillfälle). I dess ställe har jag hållit på med en hel del annat skolarbete, som en novell jag har skrivit för Svenska C. Den kändes riktigt bra när jag hade skrivit den färdig, men trots att jag nu har redigerat en hel del verkar den inte alls lika ypperlig som den först gjorde. Men jag antar att den har förlorat nyhetens behag och det är bara att skicka in den ändå. Jag kommer ändå inte att kunna göra något bättre tills imorgon. 
 
Helt orelaterat, men jag har idag märkt hur otroligt mycket bättre jag är på att skriva på datorn sedan NaNoWriMo. Nu är det möjligt för mig att skriva långa stycken utan att behöva titta på tangenterna, något som jag tidigare alltid gjorde. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

*Kan innehålla spår av nonsens.

RSS 2.0