Vi Gillar Olika

Julhelgen är så gott som över och jag har börjat ta mig ur den obligatoriska matkoman. Nu håller jag på att packa inför Livskraft, vilket är ett sisyfosarbete om man som jag bemöter minsta svårighet med att sätta sig framför datorn och än en gång konstatera att det inte finns något oläst på bloglovin' och facebook. Skärpning tack!
 
Innan jul offentliggjordes temat för detta års novelltävling på skolan: "spår". Nu ska jag inte säga för mycket, men det verkar vara ett lättare tema än fjolårets, som var "online". Då skrev jag ju novellen sista kvällen innan deadline, ett koncept som visade sig fungera oväntat bra. Men jag vågar inte pröva lyckan en gång till... Egentligen borde jag sätta igång med den på en gång. Just write it! Problemet är bara att jag också borde skriva projektarbetesboken. Och så vill en av mina lärare att jag ska läsa estradpoesi på en ungdomskväll här framöver. Men jag har bara en dikt. Inte så bra. Det borde jag ändra på. Jag hoppas att läraren får tag på fler som vill framträda!
 
Men det som verkligen, verkligen räddar min första halva av 2013 är att Matte D, Fysik B, Biologi B och Religion A slutar. De är de absolut värsta kurserna jag har. Matten är jag riktigt less på, eftersom vi har haft 300 poäng av den på bara två och ett halvt år. Fysiken är nästan likadan, mest bara räkning. Och biologi. Vad ska man säga? Egentligen är det ett ämne jag verkligen tycker om, men läraren förstör det med sin sammanhangslösa undervisning. Jag skulle kunna skriva en uppsats om denna lärare, men avstår av hänsyn till eventuella bloggläsare. Religionen är egentligen också rolig, men vi får så långa och komplicerade inlämningsuppgifter hela tiden att ämnet blir riktigt jobbigt.
 
Men slut på jeremiaden. Eftersom jag nog inte tittar in något mer här förrän nästa år vill jag tillönska alla ett Gott Nytt År! Sköt om er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

*Kan innehålla spår av nonsens.

RSS 2.0