Att sätta punkt.

Ända sedan i morse har jag tänkt plita ner ett inlägg. Inte för att jag har något speciellt att delge, utan mer för formens skull. Men ja, som det förmodligen märks har det inte blivit av. Punkt. Korta och torra meningar skall det vara. Punkt. Annars. Kan. Någon. Tro. Att. Jag. Är. Oseriös. Det är jag inte. Således vore det en världsomstörtande katastrof om någon trodde det. Punkt. Man får inte avsluta en mening med någonting annat än punkt. Då är man en fjortisbloggare. Nedan följer ett poem till punktens lov. 

O, vackra
o, ljuva
o stämningsfulla 
punkt. 

Du visa
och höga,
rena, klara 
punkt. 

Du giver
åt alla
en outgrundlig
frid

Ack, sköna,
perfekta,
vidunderliga
punkt. 

Låt oss massproducera skönhetens och visdomens kärna. Till världens berikande. 
..........................................................................................................................................
......................................................................................................................
........................................................................................................................................


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

*Kan innehålla spår av nonsens.

RSS 2.0