Tankspriddheten

Jag skulle ringa min kusin M och berätta för henne vilka fröer min mamma ville beställa från henne. Alldeles nyss hölls denna konversation mellan mamma och mig:

Mamma: "Har du ringt M?"
Jag: "Nej oj, förlåt, det har jag glömt!"
Mamma: "Men jag sade ju det till dig! Nu har hon fått ringa oss istället, det är ju pinsamt!"
Jag: "Jaa... Men du får väl skylla på mig, att jag glömde."
Mamma: "Nej, jag ska inte skylla på någon annan."

30 sekunder senare...

Jag: "Jomen vänta! Jag ringde ju faktiskt henne! Men hon var på simningen då, så jag bad att hon skulle ringa upp!"
Ljudligt skratt från pappa.
Mamma: "Haha, tänk om jag hade skyllt på dig!"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

*Kan innehålla spår av nonsens.

RSS 2.0