Vinterunderland

Idag har jag mestadels chillat (läs: inte orkat röra på döfläsket) men jag har även skottat snö. Åttio centimeter kräver verkligen sin man! Eller kvinna. Nu var det inte såpass djupt där jag skottade, men det är svårt att låta bli att skryta om snön när det är ont om den på andra ställen. Kom hit vetja! Här kan man uppleva äkta norrländsk vinter. Lite sol och tjugofem grader kallare på det här så blir det riktigt, riktigt bra! 

Nä. Jag ska inte be om kallare än så här. Det vill jag inte ha. Kalla mig vekling om ni vill, men över femton minusgrader är aningen för kallt. Men när kylan biter i kinderna när man står utanför utelampans ljuscirkel och ser den stora fullmånen stiga över horisonten, och när de skira frostblommorna har spridit sig över sovrumsfönstret och innetermometern visar på femton grader och man aldrig, aldrig vill lämna det varma och mjuka duntäckets skydd, då är det riktig vinter. 

Kommentarer
Postat av: Sofie / Komigensofie

Vad fint att du gillar den!! Ser att du har måsar i din header också - det är fina fåglar :) Bilden var ett arbetsprov till en skola jag sökte förra året och temat var "badrum" :) Började att rita handfatet och tyckte det var lite tråkigt med bara det, så jag slängde in en liten fågel!

2012-01-10 @ 19:46:19
URL: http://komigensofie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

*Kan innehålla spår av nonsens.

RSS 2.0