0,001 % grönt

Har ni tänkt på att man alltid kommer fram till ett övergångsställe precis när ljuset slår om till rött? Det spelar ingen roll om man bestämmer sig för att gå fort eller sakta fram dit, ljuset är ändå alltid precis omslaget när man kommer fram. Sedan får man stå och betrakta bilarna som susar förbi och försöka låta bli att tänka på hur lätt man skulle krossas om de vek av en och en halv meter från sin kurs. 

Men iallafall, idag blev det precis grönt när jag skulle gå över gatan. Jag tänkte att det var bäst att dokumentera den unika händelsen så att jag kan hämta tröst från den om jag någon gång skulle behöva. Jag har nämligen ytterst svårt att tänka mig att det någonsin skulle hända igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

*Kan innehålla spår av nonsens.

RSS 2.0