Detta lagarbete framkallar dilemman

Det känns dumt att skriva om det fina vädret när jag sitter inomhus, så det tänker jag inte göra mer än jag redan gjort. Idag måste jag skriva en liten artikel om ett möte jag var på med många företagare från bygden och dessutom borde jag skriva om valda delar av deckarnovellen två klasskompisar och jag skriver. Jag tror knappast att jag behöver fråga dem för att ändra lite i meningsbyggnaden eftersom det ändå är jag som skriver allt. Det känns som att jag har en aning press på mig att skriva bra. Eller kanske är det tvärtom, att jag hittills presterat sä bra att jag kan unna mig att inte ha en hög språklig nivå som på mina vanliga alster, men det känns dumt och som att jag ger vika för latmasken. Då är det bättre att försöka ha flaggan i topp så högt det går.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

*Kan innehålla spår av nonsens.

RSS 2.0