Jag saknar mitt skåp

Min två och ett halvt-åriga lillebror är så vänlig och blid. Han fick håret klippt idag och jag berömde honom storligen för att det blev så fint. Han betraktade mig fundersamt, petade mig mitt i ansiktet och sade: "Du har stor näsa." 

Tack. Tack så hemskt mycket. 

För övrigt har jag tappat bort min skåpnyckel idag. Ni vet, nyckeln till det skåp i skolan där man har alla böcker. Men det är sådant man får ta när hela skolan, inklusive jag själv, har skrivit på namnlistor och demonstrerat för att få elektroniska skåp. Med endast en nyckel. Som vi betalat tvåhundra kronor i pant för. Jag är så lycklig för att jag äntligen ska få betala ytterligare tvåhundra för att få en ny nyckel. Jag har ju bönat och bett om att få dessa skåp! 

Förmodligen har någon hittat nyckeleländet (oj, förlåt, jag är ju så euforisk över dessa skåp och deras nycklar) och förhoppningsvis lämnar denna någon in den till expeditionen eller polisstationen. Ty för att komplicera saken ytterligare kan jag lika gärna tappat nyckeln när jag gick en sväng på stan. 

Jaja, det gör ingenting. Huvudsaken är att jag får kyssa mitt vackra elektroniska skåp på måndag. Det är knappt att jag klarar helgen utan det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

*Kan innehålla spår av nonsens.

RSS 2.0