NaNoWriMo 2012

Nu närmar november sig och med den månaden följer NaNoWriMo. I år har jag, som jag redan har sagt, som projektarbete att skriva en bok. Den boken ska skrivas i november och i år ska jag faktiskt nå upp till de där hägrande 50 000 orden! Här kommer min strategi för att hinna både skrivande, skola, körkortsteori och liv:
 
-Inget bloglovin'. Ingenting alls. Vill jag läsa någon blogg, vilket ej rekommenderas, ska jag gå in på den och endast den. Det här kommer att gå bra, för jag har redan struntat i bloglovin' i två veckor. Men jag vågar inte ens tänka på hur många olästa inlägg jag kommer att ha när jag återvänder...
 
-Inget sovande på bussen. Istället ska jag skriva, vilket ger mig två timmar om dagen jag kan helhjärtat ägna åt boken. På bussen finns inte heller internet vilket är en fantastisk fördel.

-Jag ska lägga mig innan tio på kvällen så att jag klarar mig utan buss-sömn. 
 
-Hinner jag inte skriva klart allt på bussen får jag göra det på skoltid. 
 
-Tjugo minuter varje dag ska ägnas åt körkortsplugg. 
 
-Trettio minuter ska ägnas åt läxa.
 
-På helgen får jag ta två timmar varje dag och skriva mina 1667 ord om dagen. Vill jag vara ledig får jag ta in skrivandet innan, inte efter. 
 
Jovars, det här ska nog fungera tror jag. I år har jag en historia jag längtar efter att få skriva. I år ska jag vinna. I år är jag obeveklig. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

*Kan innehålla spår av nonsens.

RSS 2.0