Vinterkräksjuka, novell och varför skriver jag alltid dåliga rubriker?

Som titeln säger har jag råkat ut för vinterkräksjuka idag. Jag borde ha förstått det igår kväll, när tanken på en viss yoghurtsås nästan fick mig att kväljas (det gör den fortfarande). Den typen av reaktion vid tanken på mat brukar alltid vara ett säkert kännetecken på att jag kommer att vara däckad inom några timmar. Men jag ska inte klaga, mår förhållandevis bra, särskilt till skillnad från stackars mamma som har värk i hela kroppen.
 
Glad är jag iallafall att jag skickade in novellen till tävlingen igår, eftersom sista inlämningsdatum är imorgon och jag inte har en enda tanke på att pallra mitt sjuka lekamen till skolan då. Sedan sista inlägget om novellen har jag genomarbetat den tills jag kände den där svaga rörelsen i magen som signalerar att det eventuellt kan vara något bra på gång (och nej, det var inte vinterkräksjuka, jag var frisk då). Jag vet inte om det är ett gott eller dåligt tecken, men jag försöker släppa mina höga förväntningar. Texten är inte direkt en sådan som träffar som en tegelsten rakt i magen på läsaren. Rent tekniskt är den rätt bra, det ska jag inte hymla om, men jag tycker att den saknar den där levande känslan, det där lilla extra. Jaja, vi får se. Nu ska jag varken prata eller tänka mer på det.
 
Med tanke på mitt förra ganska deppiga inlägg vill jag bara säga att jag inte är så ledsen hela tiden. Det går i perioder och beror lite på vad som händer. Tack till Lovisa som tog sig tid att skriva en klok och uppmuntrande kommentar! 
 
Nä, nu ska jag ta och dricka upp min halva mugg blåbärssaft och hoppas på att jag får behålla den. Ha en trevlig dag!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

*Kan innehålla spår av nonsens.

RSS 2.0