Valborg

Så var det maj. Min nittonde. Kul, eller nåt. Jaja, hoppas att ni tar det lugnt och sköter om er och allt sånt där. Själv har jag firat klart för kvällen
och inviger månaden med lite existentiell ångest och djupdykning i själen, vilket alltid är trevligt.

Jag tycker inte om människor. Tycker inte om att interagera med dem, för det är så mycket som kan gå fel. Det är för lätt att hemfalla åt överanalys med osäkerhet som följd och det är lika smickrande för mig som en kroppsstrumpa.

Det slår mig nu att jag faktiskt aldrig har bråkat med någon. Visst, nog har jag haft meningsskiljaktigheter, men aldrig något riktigt gräl. Kanske är det vad som saknas? Kanske skulle jag vara mindre konflikträdd om jag fick lära mig att hantera dem. Jag får helt enkelt öva. Öva på att bråka, på att säga nej, på att ställa krav och ta plats och faktiskt berätta när jag blir sårad istället för att förvänta mig att andra ska snäsa av mig om jag öppnar mig.

Hursomhelst, trevlig fortsatt Valborg. Ta det lugnt och sköt om er.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

*Kan innehålla spår av nonsens.

RSS 2.0