Detta gör mig irriterad

Så, jag har gett mig på att försöka skriva en zombieapokalyps. På två sidor. Utomordentligt, verkligen! Nejdå, det går säkert bra. Jag är optimist så länge det är mer än tre dagar kvar till inlämningstiden.

Men iallafall, jag skulle söka på någon form av tips för att skriva sådant där eftersom jag aldrig har gjort det förr, och av någon konstig anledning (förhalningförhalningFÖRHALNING) kom jag in på wikihows "Create an Epic Fantasy Story", eftersom det precis var vad jag letade efter. Och där i avsnittet om olika varelser hittade jag följande guldkorn:
"Races don't just appear, how and why were they created? (Do they have stories about being created by their god(s), do they agree with evolution, were they the result of some experiment by some other race...?)"

Alltså, eventuell övernaturlig skapelse avskrivs som berättelser, medan evolutionen presenteras som ett faktum man kan hålla med om.

Läs om stycket ovan.

Detta är fantasy det handlar om! Påhittade världar olika vår egen! Fantasiberättelser! Så det ska nu enligt artikelförfattaren vara otänkbart att på fullt allvar använda skapelse som sättet att frambringa varelser i en fantasivärld (säg hej till Tolkien, Lewis och många fler!).
Tillåt mig att retirera till en avlägsen grotta och leva på regnvatten tills antingen världen eller jag går under. Vi kan inte samexistera i detta universum.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

*Kan innehålla spår av nonsens.

RSS 2.0