Glass i stora lass

Det verkar som om jag bloggar flitigast när jag är på jobbet. Vet inte om det säger mer om mig än om jobbet. Men nåväl, jag ska berätta att jag minsann får gratis glass på mitt jobb! Så för att något produktivt ska komma av mitt snaskande tänker jag här på min ytterst välbesökta blogg recensera mina kulinariska upplevelser. Den minnesgoda läsaren kanske tänker: "Meh, vad blev det av bandrecensionerna från i fjol?" Det kan jag inte svara på, så därför går vi raskt vidare till glassen. 

Daim Chocolate: 8/10. Choklad blir sällan fel, helt enkelt. Att denna glass inte får en tia beror på att den saknar pricken över iet, det där sista lyftet som tar den från "mycket god" till "jag vill aldrig sluta äta den här så nu ska jag köpa en till". 

Magnum Black: 4/10. Jag hade väntat mig en fyllig, välrundad kaffesmak, men den avslöjade sig bara i snåla, smala strimlor. Den här glassen var helt enkelt tråkig och en besvikelse.

Magnum Yoghurt Fresh: 8/10. Den här glassen håller vad namnet lovar. Yoghurtsmaken är fräsh och välbalanserad, och gör att jag varken tröttnar på glassen eller känner att något saknas. Smakupplevelsen är konstant genom hela ätandet. 

Magnum Pink: 3/10. Till att börja med tyckte jag om hallonsmaken, men efter några tuggor kändes den äckligt artificiell och stack nästan i munnen. Detta är inte en glass jag kommer att äta igen. 

Faktiskt har jag inte hunnit äta fler glassar än så här. Kanske kommer jag att skriva ytterligare recensioner om jag får lust. Annars inte. Hej så länge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

*Kan innehålla spår av nonsens.

RSS 2.0