Här ska det vara ett tänkvärt citat

Nyligen har jag börjat på Jane Eyre. Ännu kan jag inte säga så mycket om den, men hittills har den varit intressant. När jag läst den tänkte jag läsa Var är Jane Eyre?, en bok som tydligen (nu halvgissar jag) handlar om en slags tids- och världsresande poliser som håller koll på de olika litterära världarna. Den boken har jag haft på lut något år, men det har känts dumt att läsa den när jag inte läst Jane Eyre, som ju förekommer i den andra bokens titel. 

Nämnde jag att jag har läst Herkules Storverk av Agatha Christie? Det är en samling löst hopbundna deckarnoveller i vilka Hercule Poirot, huvudpersonen, tar sig an tolv fall i syfte att göra sin egen variant av Herkules tolv storverk. Den boken rekommenderas starkt till alla som gillar deckare och vill ha underhållande, intelligent men inte särskilt tidskrävande läsning. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

*Kan innehålla spår av nonsens.

RSS 2.0