Ännu en vardaglig händelse

Ja, hur börjar jag det här då? Egentligen är det ingen speciellt stor sak, det hela, och jag tog det med förvånansvärt lugn med tanke på hur emotionell jag blivit på senare tid. Idag fick jag alltså... Äsch, jag börjar om. 

Det är friluftsdag med skolan imorgon och jag har in i det sista haft beslutsångest för aktivitetsvalen. Så, till slut valde jag en sak som flera andra i min klass, sådana som man kan prata och skratta med, hade valt. Idag frågade jag en av dem hur man tog sig dit (hon bor i området) och hon förklarade lite om bussar och busstider. Jaha, tänkte jag, det låter bra det. Ingen av oss nämnde något mer om det hela. Senare, vid skåpen, ser jag hur busstjejen omedvetet, för ett par sekunder, vänder sin mobilskärm åt mitt håll. Hon höll på att skriva ett sms och där stod: "Ska [mitt namn] till [aktiviteten]" och sedan hade hon inte skrivit något mer. 

Vad är så hemligt att hon inte kan berätta det muntligt för den hon nu skrev till? Vi har inga gemensamma bekanta utanför klassen och ingen av dem var sjuk eller frånvarande. 

Jag skulle gärna vilja tro att hon fortsatte smset något i den här stilen: "så kan hon väl vara med oss?" eller "så kommer jag att slicka hennes skor och bjuda henne på middag!!!!!!!!!!!!1111!!!!" Men jag tror inte att det var så. Ingen av nämnda prat- och skrattpersoner frågade nämligen om jag eventuellt skulle vara med någon. Jag kan självklart inte veta något och som jag sade i början av inlägget är det en väldigt liten bagatell. Men hursomhelst är jag glad att busstjejen ifråga inte är någon jag är väldigt angelägen att bli omtyckt av. 

Och imorgon kommer jag stanna hemma, glädjas att smset blev skickat helt i onödan, och om läraren ställer några frågor säger jag att jag hade personliga skäl för min frånvaro, jag inte vill gå in på. För jag är tyvärr en sådan människa som kan springa tio mil i skogen för att undvika konflikter, konfrontationer och pinsamma situationer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

*Kan innehålla spår av nonsens.

RSS 2.0